Day 05 - My definition of love

Kärlek. Ett svårdefinerat ord, men när du väl upplever det råder det oftast ingen tvekan om att det är just kärlek.
Jag tror att jag har en annorlunda syn på kärlek än de flesta. Jag ser på kärlek som det närmaste magi vi kan komma. 
Som jag nämnt i ett tidigare inlägg, vet jag inte riktigt om det klassas som vit-eller svartmagi. Det kanske är både och.

Jag har upplevt kärlek, dvs utöver vänner och familj, tre gånger. Första kärleken, sen Alex och nu börjar jag bli kär igen. De flesta vet nog vem det är och hur situationen ser ut, och den suger bokstavligt talat KUK. Men ja, vad ska man göra? 

Jag tror inte heller på ens "livs kärlek". Jag tror att det finns många s.k. rätt personer för alla. Det gäller bara att hitta dem. Och jag tror att det finns olika personer för olika skeden i ens liv. Sen kanske det finns någon som passar en oavsett vilket skede man är, men jag är tveksam till att den personen är lätt att hitta.

"I know that you're tired of waiting. And you may have to wait a little while more but, she's on her way, Ted. And she's getting here as fast as she can."
Citat från How I met your mother, S04E23. Stella to Ted.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0