Day 03 - My parents

Min mamma heter Jane. Hon är världens mest underbara mamma, men kan ibland bete sig en aning bakvänt. Vi pratar om nästan allt. Dock är vi väldigt olika gällande många saker och vi har många olika åsikter, så ibland kan det vara svårt att behålla "lugnet".

Min låtsaspappa, som har varit en riktig pappa för mig i ca 13 år, heter Lazaros (japp, grek). Han och min mamma har precis skiljt sig. Så det är inte så mycket kontakt där. Vi har varit igen riktigt många bråk och vi är alltid oense om allt. Men han är fortfarande pappa.

Min riktiga pappa heter Kenneth. Han lämnade oss för gud-vet-hur-många-år-sen. Dock fick jag hans nummer från min äldsta syster förra året. Jag smsade honom på nyårsafton och skrev "gott nytt år". Han ringde mig första januari. Vi träffades första gången i mars eller april. Det var ovanligt, men välbehövligt. Sen dess har vi setts ungefär en gång i månaden och ätit middag och pratat om allt möjligt. Jag är glad över att jag tog det steget.
Nästa år har han varit ren i fyra år. Han har åtminstone en stolt dotter.

Jag älskar alla mina föräldrar. De är helt underbara, fast på helt olika sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0