The bitch is here

Ja, mina kära vänner, vad har jag på hjärtat ikväll?
Jo, nu är det så här att senaste säsongen av Gossip Girl har kommit ut, lovely! Måste ses, okej?
Bara så att alla vet är jag bitchen i musicantum, och så länge jag går där kan INGEN ta den platsen, okej? Ni skulle bara våga försöka!
Hittade också en länk till en ny film. Paranormal activity. Ohmygod, scary shit. Ska se den hihih, någon som vill se den med mig?
Har varit med min älskade Madde ikväll, underbar tjej.
Älskar dig så jävla mycket, raring. Du är en stor del av mitt liv och du har en stor del av mitt hjärta!

När jag satt på bussen ikväll hörde jag att busschaffören lyssnade på radion. De pratade om varför man ska lära ut fakta om förintelsen till barn. Några av orden de sa var också att "barn inte ska få medkänsla för Israel, för att de krigar för att ha ett eget land". Jag menar, hur sjuk kan världen bli? Varför ska barn INTE lära sig om förintelsen? Det är ju helt absurt. Att lära barn om misstag de äldre generationerna har gjort är ju bara bra, för då förebygger man att det är viktigt att det inte får hända igen. Hur ska den framtida generationen annars se ut? Om de inte lär sig vilket helvete det var i slutet på 30-talet, kanske de gör samma misstag. 

Läste också på en kompis blogg om sverigedemokraterna osv. Alltså, det är ju helt galet hur nära de är att komma in i riksdagen! Det får ju inte hända. Rasismen kommer öka som fan och inga invandrare kommer ha någonstans att åka om Sverige inte släpper in dem. Sverige är redan ett så pass sekulariserat land, så vad för det för skillnad NU? Något som jag däremot tycker är dåligt är att staten eller wse placerar ut alla invandrare på samma ställe. Det är en självklarhet att de inte lär sig svenska eller den svenska kulturen om de bor med människor som är med dem. Då bildas ju istället ett litet eget samhälle, typ som china town. Det är helt fel. Man borde lägga pengar på att hjälpa invandrare att lära sig svenska osv. Man borde också placera ut invandrare i svenska miljöer, så att de lär sig! Men ja, staten verkar inte ha tänkt så långt. För dem verkar det vara lättare att sätta alla på ett och samma ställe så att man bara har "ett område att oroa sig över". Helt sjukt. Var fan är Sverige påväg? Kolla länken!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3674029.svd
Sufjan Stevens - To be alone with you
Månadens låt, lyssna och njut!
xoxo N

Kommentarer
Postat av: sarah

Kommenterade precis samma sak pa typ annas blogg.

Ja SD har inget i Riksdagen att gora.

Tycker dock att sveriges invandringspolitik kunde forbattras nagot enormt.

Forst och framst sa ska man andra reglerna nar det galler familj och familj imigrering.

Man ska andra regler nar det kommer till var man placerar folk. Som du sager sa ska man for fan inte placera alla i en klump, da det bara bidrar till "ghetton" och rasism.

Lat mindre manniskor komma in, och ta battre hand om de vi faktiskt slapper in?

Och jaa.. jag kan forsta deras blaha om Islam, och jag kan halla med om att manga (absolut inte ALLa!) muslimer maste skarpa sin syn pa tillvaron. Speciellt killar. Att de nu ar i sverige maste accepteras. De ska fan inte behova byta sin religon och blir kristna eller whatever, men borde iallfall forsta och ge med sig pa att vi har lagar, och manniskor med andra synsatt. Vidga dina vyer kinda. Pa samma satt maste "svenskar" forsta att folk som kommer hit vill behalla sin tro, sitt sprak (aven om jag tycker att det ar en sjalvklarhet att alla ska kunna svenska) och sin trygghet.

Alla borde acceptera att alla tanker olika. KEYWORD acceptera. Inte braka om, och inte tvinga in ngn i ett horn.

SD bidrar till rasism.

Invandrare som inte vill forsoka i Sveriges samhalle bidrar till rasism.

Folk med to little knowledge, bidrar till rasism.

Sveriges skol och "utplacerings" system bidrar till rasism.

2009-10-20 @ 14:43:15
URL: http://jpnsa.blogg.se/
Postat av: nalex

hahah du e så bra på att formulera dig ): <3

2009-10-20 @ 20:00:07
URL: http://msvicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0