Förstörda av samhällets krav

Dagen har varit.. ja. Det säger väl allt!
Nej men, har klippt mig, så mitt hår är kortare. Åkte till upplands väsby och åt pizza eftersom att det inte fanns burger king, max eller mcdonalds, jävla håla alltså.. Sen var jag, Annica, Romgard och Patrik på någon bar där i närheten. Hahah, skällde ut en kille för att han pratade med Annica, och ja, jag är överbeskyddande!
Efter det drog vi till Jocke på "fest". Var väl mer chillkrök, men det var helt okej förutom att alla rökte på. Fick dock Alex och Romgard att inte röka, och är även stolt över Patrik som inte rökte cigg eller annat!
Allt som allt var det en ganska trevligt kväll ändå, men nu i efterhand hade ja nog hellre spelat bowling hihi!

Pratar med en gammal killkompis om när vi var små. Livet var så lätt då. Så himla lekande lätt, verkligen som en dans på moln. Inga kärleks problem, inga penga problem, inte lika mycket bråk med föräldrarna.. Det enda man blev ledsen över var när man inte fick godis, eller den där speciella leksaken som alla andra hade.
Men nu är det ju dags för vuxen livet. Dagen man har längtat efter sen man var tretton har kommit och man är äntligen arton. Man måste ha ett jobb och börja ta tag i sitt liv. At the moment känns det krävande, och väldigt jobbigt. Men man får väl ta sig igenom det hur som helst. Önskar bara att man kunde få leva om sin barndom igen.

Något jag dock inte tänker göra är att följa strömmen. Hela den där skiten med att skaffa ett välbetalt jobb (som säkert är tråkigt), skaffa lägenhet med sin pojkvän. Senare gifta sig med honom, flytta till förorten och skaffa två småbarn, en SUV och en hund. Jag har bestämt mig för att mitt liv inte ska se ut så. Självklart ska jag ha ett jobb, men det ska vara något jag älskar att göra. Något jag brinner för, som musik. Eller att skriva. Jag ska definitivt inte bo i förorten och som jag känner nu vill jag inte ha barn heller. Antagligen kommer jag ändra mig om några år när det gäller barndelen. Men aldrig förorten. Aldrig SUV;n.

It's like wishing for rain as I stand in the desert

Kommentarer
Postat av: Niklas

hehe, tror inte folk strävar efter familj och SUV bara för att följa strömmen :)

Man flyttar ihop för att man vill leva med sin partner..

förr eller senare hittar man en partner som man vill bilda familj med, vilket kräver en del omställningar hur man än vrider och vänder på det. Familjen behöver försörjas och det underlättar grymt att ha en bil som kan transportera allt (små barn tar mkt plats) :D

Förorten i all oära, men att bo i stan och inte kunna låta ens barn vara utomhus utan att man står bredvid är inte så kul.. och att bo ute på landet är tomt som fan xD



Säger inte att du ska flytta till förorten med familj och skaffa SUV, men det är väl inte helt ologiskt att man till slut hamnar i liknande situation iaf xD

2009-10-11 @ 02:44:28
URL: http://www.myspace.com/cvetkovski
Postat av: nalex

heheh bibelkommentaren!

nej jag vet. men det är det som händer med de flesta och än så länge vill jag inte ha det så. haha

2009-10-11 @ 12:48:31
URL: http://msvicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0