THE CHAOS IN MY HEAD THAT NEVER RESTS

Förändringar. De sker hela tiden. Omedvetet eller medvetet, det spelar egentligen inte någon roll.
Jag kan inte avgöra om jag hatar det eller älskar det. Bryta mönster kan ibland vara bra, men vad ska man då ersätta det med? Mat? One-night-stands? Träning? Jobb? Jag vet inte riktigt än. Det enda jag vet är att det är tomt när ett mönster bryts. Det blir självklart ersatt med ett nytt mönster, så småningom. Men när? När blir man av med vanan, fingrarna som kliar av abstinens, alla tankar som motsäger varandra?

Jag vill vara en sån som skiter i vilket och kör mitt eget race vad som än händer. Som inte lägger ner för mycket känslor på varken ting eller människor. Kan man vara någon man inte är? Kan agera annorlunda fast man egentligen varken kan eller vill?

Jag vill ha rödvin, cigaretter och pengar. Sen är jag nöjd. För tillfället i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0