I nöd och lust

Har inte uppdaterad på några dagar, beror på att jag inte haft ork eller tid till att sitta vid datorn.
I fredags var jag på spelning, samt chillade jag i stan med Jessie, Thomas och Danne på kvällen.
I lördags var det invigning + spelkväll @ Sarah's, vilket var VÄLDIGT värt. Lyckad kväll som fan.
I söndags firade jag min moster och sov rätt mycket.
Igår var jag på singer/songwriter café och umgicks med Julia och Berra. Alla var grymt duktiga. Måste säga att Sarah, Blondie och Hind nådde toppen, fyfan. Mindrevärdeskomplex.nu/ohja.
Idag har jag varit i skolan och med Emma.

Måste kasta in lite boktips, med tanke på att böcker är en av mina stora passioner. Bokserien jag först ska nämna har ni nog alla hört talas om; The Twilight saga skriven Stephanie Meyer. Alltså, jag vet att den är sjukt uttjatad, att alla pratar om den hela tiden, att Edward Cullen är sååååååååå snygg i filmen (vilket inte ens kan jämföras med hur han är i boken) Men, läs dem. De är verkligen otroligt grymma! Sen håller jag just nu på med en bok som heter Rani & Sukh av Bali Rai. Den är simpel, men ändå väldigt bra. Ska passa på att tipsa er om att I am legend faktiskt finns på bok! Många vet nog inte det, och författaren som har skrivit den heter Richard Matheson. Har beställt den till biblioteket, så förhoppningsvis köper de in den!

Känner att jag har en liten ekonomisk kris just nu. Har verkligen inte råd med saker jag vill ha och behöver, dels på grund av den där jävla bötern och dels på grund av att jag äter upp mina pengar.. Fyfan. Måste hålla bättre koll på min ekonomi.

Jag har känt mig konstig de senaste nätterna. Känns som att en del av mig börjar tyna bort, och blir ersatt av ett sämre jag. Vet inte vad jag kan göra för att åtgärda det. Sarah tycker att jag borde träffa något proffs, men tror inte att jag vill gå så långt. Får försöka klara det själv och med vänners stöd såklart.

Nu är det bara en vecka kvar. Tiden går så sjukt snabbt just nu, känns som att jag blev tappad på vägen och inte kommer hinna ikapp för ens det är försent. Känns som en dröm. Känns som att det inte är sant. Känns som att det här inte händer. Händer det, faktiskt? På riktigt? Ja, självklart gör det det. Jag försöker bara förneka det för mig själv. Att leva i förnekelse.. Det verkar vara en av de sakerna jag gör relativt regelbundet. Dags att vakna, Nadja. Nu är det dags.

Någonstans. Någonstans på vägen möts vi. Det måste vi göra.

OVER'N'OUT

Kommentarer
Postat av: Hind

tack för att du kom :)

sjukt va äckligt säger inte bara detta men alltså läsa din blogg är som att höra mig prata ibland :S (dt vil säga när jag pratar med mig själv :P) Men om du lser min blogg omd e jag skrev förr så skrev jag typ samma saker

2009-03-11 @ 00:52:24
URL: http://moipetit.blogg.se/
Postat av: nalex

hahah, lugnt asså!

vad.. sött, haha:D

2009-03-11 @ 20:46:35
URL: http://msvicious.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag älskar dig, och vill att du ska må bra!

Det är typ det viktigaste. Hur du väljer att gå till väga spelar egentligen ingen roll<3

Jag tycker att du är en bra människa, och jag tror att du bara är för trött för att ta tag i något just nu. Vänta till i sommar, och ge livet en chans;)<3

2009-03-12 @ 00:20:10
URL: http://jpnsa.blogg.se/
Postat av: nalex

sant, liten.

jag ölskar dig med

2009-03-12 @ 17:10:02
URL: http://msvicious.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag älskar dig, och vill att du ska må bra!

Det är typ det viktigaste. Hur du väljer att gå till väga spelar egentligen ingen roll<3

Jag tycker att du är en bra människa, och jag tror att du bara är för trött för att ta tag i något just nu. Vänta till i sommar, och ge livet en chans;)<3

2009-03-12 @ 23:19:36
URL: http://jpnsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0