Färgad av ord

Jag har alltid varit den här personen som skriver först på msn. Personen som säger förlåt, fast egentligen borde vara den som säger "ursäkten godtas". Jag har också alltid varit den personen som är generös. Personen som är irriterande, får skit för det och tar åt sig. Jag är ärlig, jag säger vad jag tycker. Jag klassas också som dryg och bitter, men vem kan döma mig när alla är likadana i det här skedet?
Allt som allt är jag antagligen en ganska komplex varelse, med många egenskaper och många drömmar. Det blir lite av en kollision av många bra och dåliga saker.

Vintern är egentligen en ovärd årstid. Det är kallt, det blåser och det regnar eller snöar. Det enda positiva är att det kan vara mysigt, ibland. Så länge man själv inte är ute och fryser händerna av sig. Nu, tionde november åt 2009, börjar det bli för kallt för att röka till och med. Jag tänker "jag är så jävla röksugen", men så fort jag ställer mig på vår stökiga balkong känner jag att det inte är värt det. Kämpar med att inte känna kylan och röker klart, sen går jag in och återvänder till min dator, som är mitt allt. I alla fall just nu.

Som jag nämnde i första stycket är det många som klassar mig som dryg och bitter. Detta är inte sant, egentligen. Det är bara en bild av mig som ni själva har skapat. Ni som finns omkring mig. Ni har gjort det till min image. Nadja är numera = dryg, bitter och deprimerad 24/7. Jag var inte det tills ni började säga att jag var det. Så alltså är det egentligen ni som på ett sätt avgör vem jag är, fast det är min uppgift att bestämma vem jag vill vara och hur jag vill vara. Jag må vara allt det ni säger någon dag ibland, men som sagt, vem är inte det någon gång? Sluta forma mig, jag vill forma mig själv.

Innan jag avslutar vill jag rekommendera en riktigt, riktigt bra blogg, Petsyh.blogg.se! Killen skriver grymt bra, read and enjoy. xoxo

Kommentarer
Postat av: Sarah

Du vet att vintern 2008 var en av de basta vintrarna i mitt liv.

2010 kommer bli det med.

du och jag kommer bli pluggisarna nr1 och sitta och chilla med chailatte, and no smokes.

jag alskar dig baby

2009-11-11 @ 14:39:44
URL: http://jpnsa.blogg.se/
Postat av: Madde<3

Problemet är att folk kommer alltid dömma. Det är det som gör livet lite jobbigare. Om ingen skulle dömma skulle det lösa såå mycket. Men vi gillar fack. Se bara på mig, jag är den söta, den knasiga^^ Vad händer om jag vill vara sexig, het. Nej jag är söt :)

Det jag på ett väldigt komplicerat sätt försöker säga är att du fr strunta i vad alla säger. Folk kommer alltid säga saker. Det gäller att bli så stark i sig själv att du kan strunta i vad folk säger. Och bli den du vill vara. Du är lite bitter, men som du säger. Vem är inte det? Folk ger dig den rollen för att det är lättare. Du kan få vara bitter så slipper de. Grupppsykologi så det skriker om det.

Jösses vad långt det blev, skulle bara skriva en liten peppande rad det blev ett brev^^ ahahahahaha



Jag är dålig.. hahaha ^^



Men i alla fall. Försök strunta i alla och var den underbara Nadja du vill vara. Jag älskar dock den bittra ärliga Nadja. Hon är cool och tar ingen skit. Det är i alla fall så jag ser dig. Fast jag vet att den lilla Nadja som bara vill bli ompysslad också är gullig<3 Träffar inte henne så ofta som jag vill. Men seriöst! Nu slutar jag skriva. Annars tar jag upp ett liv.

PUSS

2009-11-11 @ 19:40:36
Postat av: nalex

Sarah:

jag vet det och jag kan knappt vänta tills du kommer hem åh, kan inte tiden gå LITE snabbare?!

jag älskar DIG



Madde:

asså du är så himla söt! och smart haha. rätt braatt jag ändå framstår som lite cool, känns inte som det! lol. nejmen. ska göra lite positiva förändringar hehe

love you

2009-11-11 @ 21:12:23
URL: http://msvicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0